Forum sympa : Hères du Temps
Hélez le bord, présentez-vous à la coupée, bienvenue à vous !

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum sympa : Hères du Temps
Hélez le bord, présentez-vous à la coupée, bienvenue à vous !
Forum sympa : Hères du Temps
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-21%
Le deal à ne pas rater :
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, Collection Botanique
39.59 € 49.99 €
Voir le deal

Nouvelles en langue anglaise

+6
alande
Rumba
Kalawasa
EddieCochran+
Shansaa2
LAWRENCE 45
10 participants
Aller en bas
avatar
Invité
Invité

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Nouvelles en langue anglaise

Ven 27 Oct - 4:32
Rappel du premier message :

About 2,800 JFK records released, others withheld (impossibilite de poster le lien pour le moment)

EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Sam 4 Sep - 19:53
1074 -

Puisque l'Afghanistan a posé son dévolu sur ce fil, je vous livre ici la synthèse d'un échange que j'ai eu ce jour avé un ami concernant la situation des auxiliaires et prestataires de services afghans auprès des  forces francaouies de 2001 à 2014 date de leur retrait de la coalition.

Les autorités francaouies, si elles ont été saisies de demandes d'asile de la part de ces personnels (hormis les personnels employés par l'ambassade qui ont continuer à faire leur job et qui étaient donc bien placés au saint des saints du service des visas) avaient donc 7 ans pour s'occuper de leurs dossiers...

Or certaines sources évoquent des milliers de personnels et leurs familles qui seraient actuellement restés sur le carreau et qui risqueraient des représailles ou plus si non affinité.

Voici en condensé ce que j'ai retenu de ma conversation :

"La théorie qui veut que nous devrions tout aux Afghans qui ont collaboré avec l'armée française [m']énerve profondément.

1°)  Ces personnes étaient bien payées et relativement bien protégées.

2°)  Si nous étions considérés comme des envahisseurs, ces gens n'étaient finalement que des collabos, et comme nos collabos pendant WW2, ils payent leur collaboration à la fin des hostilités.

3°)  Si nous étions considérés comme des libérateurs, alors ce sont ces auxiliaires afghans qui nous sont redevables, et non l'inverse,  car nous avons dépensé des milliards et sacrifié des centaines de nos soldats (morts et blessés) pour leur liberté !

Alors, on se calme...A chacun sa merde !""

-------------
Je dois avouer que la logique et le bon sens de cette analyse trouvent mon assentiment.
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 6 Sep - 16:22
1075 -

Voilà qui doit réjouir les syndicats français, les Etats-Unis célèbrent les syndicats de travailleurs le premier lundi de chaque année. C'est une fête fédérale qui a également été instituée au Canada. Elle s'appelle Labor Day.

Voici une vidéo ésplicative simple en américain mais très accessible car le narrateur a une diction claire.



C'est aujourd'hui.
Shansaa2
Shansaa2
Messages : 413
Date d'inscription : 02/11/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 6 Sep - 18:37
EddieCochran+ a écrit:1074 

Voici en condensé ce que j'ai retenu 

Alors, on se calme...A chacun sa merde !""

-------------
Je dois avouer que la logique et le bon sens de cette analyse trouvent mon assentiment.
Pour revenir à l’anglais, I couldn’t agree more.

Même si certains semblent préférer les réponses plus développées et emberlificotees.
Il n’y a quelquefois rien à  ajouter à un message qu’un aquiescement.😊

hubert.de.boisredon aime ce message

hubert.de.boisredon
hubert.de.boisredon
Messages : 5036
Date d'inscription : 03/01/2019
Localisation : lyon

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 6 Sep - 18:59
fichtre
et de surcroit, quand on aime, on compte pas, c'est vrai, ma shansaa !
c'est quasi une parole d'Evangile proférée par un areligieux, comme mézigue-pâteux, pourtant !
antinomiquement
hub'
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 6 Sep - 20:07
1078 -

Il n'y a pas qu'en France que le quoi qu'il en coûte (whatever the cost en anglois) va prendre fin :

"Pandemic unemployment benefits just expired. What will families do now?
An estimated 7.5 million people will be affected.



Sept. 6, 2021, 2:34 PM CEST
By Ben Popken



The federal pandemic unemployment benefits program ends Monday, leaving millions to wonder how they’ll make ends meet for their families.

An estimated 7.5 million people will be affected, according to calculations by the Century Foundation, a progressive think tank. An additional 2.1 million unemployed people will lose the $300 per week federal supplement.

Since the start of the pandemic, the government has spent almost $800 billion in unemployment assistance, intended as short-term measures to support households and keep the economy going.

The programs included Pandemic Unemployment Assistance, which kicked in after regular state unemployment benefits expired, and Pandemic Emergency Unemployment Compensation, which was extended to gig workers who were not normally eligible for benefits.

But Covid has more patience than Washington, which appears to have little appetite to extend the benefits, even as the delta variant rages.
La suite avé le lien : [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] ""

-----------------------
Biden copie Manu.  Nouvelles en langue anglaise - Page 44 1f604
hubert.de.boisredon
hubert.de.boisredon
Messages : 5036
Date d'inscription : 03/01/2019
Localisation : lyon

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Mar 7 Sep - 12:18
diantre
je suis vraiment un électron libre, céans, vu mes lacunes dans la langue de "j'expire" (ptdr) !
cela dit, ça m'évite les "emberlificotages", et de surcroit, ça fait des vacances à not' p'tit monde !
quand on "nem", on compte pas (jaune) !
santé bonheur, et un triple bien tassé (lol) pour le (bon) coup, et pour pas être venu pour rien !
apéritivement
hub'
hubert.de.boisredon
hubert.de.boisredon
Messages : 5036
Date d'inscription : 03/01/2019
Localisation : lyon

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Sam 11 Sep - 16:54
morbleu
un message spécifique, puisque l'on est le 11 septembre !
j'étais devant mon écran de télé ce jour là, il y a vingt ans, je n'en croyais pas mes yeux !
today, j'ai une pensée pour nos amis amerloques, dotés d'un président sénile, lequel aurait du démissionner, après l'attentat de Kaboul, et de sa gestion catastrophique, déconnecté qu'il est, le successeur de trump, de la réalité !
cela dit, avec sa "suppléante", l'indienne kamala, ce serait tomber de charybde en scylla, et sûrement pire encore, si le pire est encore possible !
bon, trump était un drôle de bonhomme, ok, mais les ricains se sont offert un vieux machin, dont la faiblesse et la naiveté foutent la trouille au citoyen moyen, ça, c'est évident, en témoigne sa cote de popularité en chute libre, alors qu'une majorité de ses compatriotes condamnent sa "gestion" (ptdr) dans cette crise !
bon, on refait pas l'histoire, et on a presque oublié pearl harbour, après tout, en ce jour de commémo du WTC !
et pis, le vieux joe en a sûrement rien à br..., des femmes afghanes et des droits de l'homme, il s'en cache pas, et là, c'est pas un de ses trous de mémoire redondants (ptdr) !
bon, j'arrête, de peur de lasser mon lectorat !
subséquemment
hub'
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Sam 11 Sep - 23:37
1081 -

Même un vieux débris sait être ferme sur la vaccination obligatoire dans la fonction publique..

"
USA TODAY
Biden pushes to get public, private sector workers vaccinated; LA school district mandates student vaccines: Live COVID-19 updates
Jorge L. Ortiz and John Bacon, USA TODAY  1 day ago


President Joe Biden on Thursday turned up the heat on his administration's COVID-19 vaccination campaign with two measures aimed at getting workers inoculated, part of a six-point plan to combat the pandemic.
President Joe Biden on Thursday turned up the heat on his administration's COVID-19 vaccination campaign with two measures aimed at getting workers inoculated, part of a six-point plan to combat the pandemic.
Business vaccine mandates: Biden announces new rules that will affect 100 million workers
Biden announced a new rule by the Labor Department that will require all businesses with 100 or more employees to be vaccinated or submit to testing at least once a week.


In addition, the president signed an executive order requiring most federal workers and contractors to be vaccinated against the coronavirus, a tightening of the previous policy announced in July that called for vaccinations but allowed other options.

Combined, Biden said the new vaccine requirements would cover about 100 million workers, two-thirds of the country's workforce.
Channeling the frustration of vaccinated Americans upset about not being able to return to normal life during what he repeatedly calls a “pandemic of the unvaccinated,’’ Biden had a direct message for the nearly 80 million holdouts.
“What more is there to wait for? What more do you need to see?’’ he said. “We’ve made vaccinations free, safe and convenient. The vaccine is FDA approved. Over 200 million Americans have gotten at least one shot. We’ve been patient, but our patience is wearing thin, and your refusal has cost all of us. Please do the right thing.’’
The new Labor Department standard would apply to more than 80 million Americans working in the private sector. The executive order affects employees working for the executive branch, about 90% of the federal workforce.
Some federal health workers, including those who work for the Veterans Department, are already required to get vaccinated. Members of the U.S. military also need to get the COVID-19 vaccine.
But civilian federal employees and contractors only had to reveal their vaccination status and, if not inoculated, get tested regularly, socially distance, wear masks and be subject to restrictions on most work travel. Those won't be options anymore.

– Maureen Groppe and Courtney Subramanian


This article originally appeared on USA TODAY: Biden pushes to get public, private sector workers vaccinated; LA school district mandates student vaccines: Live COVID-19 updates""

-------------------------
Je me demande si not 'BOF se pique de le savoir ?

hubert.de.boisredon aime ce message

hubert.de.boisredon
hubert.de.boisredon
Messages : 5036
Date d'inscription : 03/01/2019
Localisation : lyon

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Dim 12 Sep - 8:34
morbleu
ben oui, eddie, il y a sûrement un zeste de positif, chez biden, même si j'ai pas tout capté, dans votre reprise de volée, faut dire que je suis pas anglophone !
cela dit, j'essaie toujours d'être pragmatique et étayé dans mon analyse des faits (a well-founded judgement) !
après, on peut aussi tourner tous les sujets en dérision, c'est peut être mieux, après tout, ou alors, s'embarquer dans un aparté antipodique !
cela dit, j'aime, puisque j'en verdis de ferveur, plutôt que d'en rougir de colère !
conséquemment
hub'
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Jeu 16 Sep - 23:38
1083 -

Un contrat du siècle devenu bidon grâce à Biden
Le trident Australie Royaume-Uni et Etats-Unis dit AUUKUS a fait que les Francaouis l'ont "Au cul"...

Un bon résumé par l'essellent site de Blooberg :


Politics
Australia Irks France With Sudden U.S.-U.K. Nuclear Sub Deal
By Jason Scott and Jenny Leonard


September 15, 2021, 11:00 PM GMT+2 Updated on September 16, 2021, 7:01 AM GMT+2


 Countries plan expanded cooperation on defense measures
 Framework comes as China expands military presence in region


Australia is joining a new Indo-Pacific security partnership with the U.S. and U.K. that will allow it to acquire nuclear-powered submarines, sparking a rift with France at a time when the Biden administration is pushing allies to counter Chinese assertiveness.


Australian Prime Minister Scott Morrison, U.S. President Joe Biden and U.K. Prime Minister Boris Johnson earlier unveiled the security partnership in a virtual meeting. France said the new partnership scuppers Australia’s 2016 deal with a French shipbuilder Naval Group to build up to 12 submarines -- a project that had blown out to an estimated A$90 billion ($66 billion).


In a press briefing on Thursday, Morrison defended the decision and said he understands it’s disappointing for France. Touting a “forever partnership” with the U.S. and U.K., he said it would take as many as 18 months to work out details of the agreement before work on the subs begins in Australia. Building and commissioning such nuclear-powered submarines can take years, or even decades. 


“As a prime minister I must make decisions that are in Australia’s national security,” Morrison said. “I know that France would do the same.”
Lack of Coherence
The decision to scrap the program was “contrary to the letter and spirit of the cooperation that prevailed between France and Australia” and shows “a lack of coherence,” France’s Minister of Europe and Foreign Affairs Jean-Yves Le Drian and Armed Forces Minister Florence Parly said in statement.
“The regrettable decision that has just been announced regarding the FSP program only reinforces the need to make the issue of European strategic autonomy loud and clear,” the French ministers said in reference to the Future Submarines Program. “There is no other credible way to defend our interests and our values in the world, including in the Indo-Pacific.”


Early reports that the submarine deal would be scrapped came as a surprise to Naval Group, according to a person familiar with the matter. The company had met all its contractual obligations to date, from pricing to timelines and pledges for local production in Australia, the person said. It had expected commitments over 50 years under its contracts and would negotiate a breakup fee.


Morrison said the nuclear submarines would be built in Adelaide. That city is where Naval Group has been planning to build the 12 conventionally-powered submarines in a program that has been hit by reports of time and cost over-runs. 


Realistically, the nuclear-powered submarines won’t be ready for commission in this decade, said Paul Maddison, former commander of the Royal Canadian Navy. “It’s a bold decision and a real opportunity for Australia.”
Morrison said Australia isn’t seeking nuclear weapons and the submarines would be conventionally armed. News of Australia’s deal prompted New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern to say the country wouldn’t allow Australian nuclear-powered submarines to enter its waters.


She cited a decades-old nuclear-free policy as one of the reasons why New Zealand wasn’t invited to join this new partnership. However, the pact means “absolutely no change in our already strong relationship with the United States, the U.K. and of course, Australia.” 


China Military Capability 
The new framework comes as Beijing increases its military capability and influence in the Asia-Pacific, though a senior U.S. official said it isn’t targeting China or any other country. As part of the agreement, the countries intend to increase cooperation on other defense measures, such as cybersecurity and artificial intelligence. 
“We all recognize the imperative of ensuring peace and stability of the Indo-Pacific over the long term,” Biden said earlier at the initial announcement of the partnership. 


“We need to be able to address both the current strategic environment in the region and how it may evolve, because the future of each of our nations and indeed the world depends on a free and open Indo-Pacific, enduring and flourishing in the decades ahead,” he added.
Biden had a telephone conversation with Chinese President Xi Jinping last week to complain about Beijing’s lack of engagement on bilateral and global issues such as climate change and the Covid-19 pandemic. He proposed an in-person meeting with Xi but the Chinese president declined to commit to one. 


The U.S. President also mentioned this trilateral plan in his conversation with Xi, though he didn’t share specifics, one official said. The Biden administration will explain the intentions behind the pact -- which the countries are calling AUUKUS -- to countries that are interested, the official added.
Morrison said he had further calls with allies around the region after announcing the partnership, which he would extend to China despite growing tensions between the two countries that have put ministerial-level ties in a deep freeze. “There’s an open invitation for President Xi to discuss other matters,” he said.


Australia Relations
The pact will be seen as a coup for Morrison, who has wanted to ramp up his nation’s involvement in U.S.-led pacts in a bid to counter what he sees as an assertive China in the Indo-Pacific. That’s included crafting the Five Eyes intelligence-sharing network into a group that’s issuing statements criticizing Beijing’s human rights record and bolstering the Quad security arrangement that also involves Japan and India, and is due to hold its first leaders’ level meeting in Washington this month.


Under Morrison’s watch, Australia’s relations with China -- it’s largest trading partner -- have nosedived in the wake of his government’s call last year for independent investigators to enter Wuhan to probe the origins of the coronavirus. Beijing has since inflicted a range of trade reprisals, including crippling tariffs on Australian barley and wine, while blocking coal shipments.
Herve Lemahieu, a director of research at the Lowy Institute, described Morrison’s new deal as momentous, with Australia set to join an elite group operating nuclear-powered submarines.


“It does send a very clear signal,” Lemahieu said in a Bloomberg Television interview. “This is very clearly designed to bolster alliances amid rising tensions with China over disputes ranging from the South China Sea to Taiwan. There is no way America would be sharing this kind of technology with Australia if it weren’t for China.

— With assistance by Ania Nussbaum, Jennifer Epstein, and Matthew Brockett

(Writes through and updates with more details from Morrison briefing, New Zealand comments, analyst view)
Source :  [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

----------------------------
To irk = agacer
Younes Terre
Younes Terre
Messages : 4510
Date d'inscription : 07/04/2018

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Ven 17 Sep - 19:34
La fin est proche..... article publié dans un journal de l'Utah qui détaille les 6 approches individuelles prises face à la "notion" de changement du climat. , en voici les premiers paragraphes:

Imaginez six amis discutant de l'environnement.
"Le réchauffement de la planète n'existe pas", dit le premier. "Le changement climatique est une fausse nouvelle."

"Non, la planète se réchauffe", dit un autre, "mais selon un cycle progressif et naturel qui s'est répété tout au long de l'histoire de la Terre. La hausse des températures peut même profiter à certains endroits."

"Ce que nous vivons n'est pas naturel", rétorque un troisième. "C'est causé par l'activité humaine, plus précisément par la combustion de combustibles fossiles. Mais heureusement, nous avons le temps de le maîtriser."

"Au contraire", suggère la quatrième personne, "le changement climatique entre dans une phase critique. Nous devons continuer à faire pression sur le Congrès car si nous ne maîtrisons pas les émissions dans les deux prochaines décennies, nous risquons d'avoir de gros problèmes."

"Désolé, mais le Congrès - ou toute autre entité politique - ne fait rien qui s'approche de ce qui pourrait faire la différence à temps", dit le cinquième. "Il y aura d'énormes conséquences dans la plupart des régions du monde, mais espérons que notre espèce se réveillera bientôt et prendra des mesures drastiques pour éviter un effondrement environnemental et sociétal total. Nous devons mettre fin à notre dépendance aux combustibles fossiles et poursuivre les nouvelles technologies pour éliminer le carbone de l'air."

Le sixième ami laisse échapper un lourd soupir, puis prend la parole. "Je déteste être le porteur de mauvaises nouvelles, mais nous sommes tout simplement allés trop loin dans le trou. La conversion rapide à une société alimentée par des énergies renouvelables et la capture du carbone sont impossibles sur le plan technologique et logistique pour plusieurs raisons. Même si nous devions cesser immédiatement d'utiliser les combustibles fossiles aujourd'hui - ce qui n'est pas le cas - il y a déjà trop de gaz à effet de serre dans l'atmosphère pour arrêter la hausse des températures mondiales. Une cascade de points de basculement - dont beaucoup sont déjà dans le rétroviseur - rendra presque certainement le climat de la Terre inhospitalier pour les humains et la plupart des mammifères. La meilleure solution, à long terme, serait que de petites poches d'habitabilité puissent continuer à soutenir l'existence humaine."

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Dim 19 Sep - 1:53
1085 -

J'ai suivi le lien proposé ci-dessus par notre essellent camarde Younes :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

J'ai donc lu la suite du texte publié en VO càd en anglois.

L'auteur poursuit ses réflexions sur le dérèglement climatique et ses conséquences actuelles et à venir et il note l'accélération du phénomène.

Pour faire plaisir à notre essellent camarade Jean Trancène je colle ici un paragraphe malthusien qu'il a déjà évoqué icitte et auquel il accorde du crédit :

"There's also a world population that has swelled from 2.5 billion when I was born in 1950 to nearly 8 billion today. The global population could reach 10 billion, but some researchers have calculated that even if humans were doing everything right in terms of living simply and using alternative and renewable energy, the planet could support, at most, about 2 billion of us in perpetuity."

L'auteur donne ensuite des éstraits de dialogues qu'il a entrepris par courriel avec des personnalités américaines très impliquées dans l'étude et la lutte contre les effets pervers du changement climatique. Voici ces personnalités :

Guy McPherson (an internationally recognized speaker and award-winning scientist who specializes in abrupt climate change)

Max Wilbert (an organizer, wilderness guide and author of "Bright Green Lies: How the Environmental Movement Lost Its Way and What We Can Do About It")

Michael Dowd (a bestselling eco-theologian, TEDx speaker and environmental advocate): It was in 2012 after watching David Roberts' TEDx talk, "Climate Change Is Simple (Remix)

Erik Michaels (a researcher of ecological overshoot, its symptoms and the human denial of them).

Erik Michaels dit à propos du changement climatique une réalité que l'on constate aisément quand l'on s'attaque aux rumeurs débiles : 
"Those who deny it now will most likely continue denying it. Facts don't often change people's beliefs, unfortunately."" Malheureusement oui...

Dowd qui est pourtant un religieux n'hésite pas à prophétiser: "There will always be compassionate and generous people, especially in super hard times. Nevertheless, I think half or more of the human population—3 to 5 billion—will likely starve within 16 months of the first multi-bread-basket failure, most likely this decade." Aïe,aïe, aïe, nos enfants, petits enfants, arrière-petits-enfants sont très mal barrés , ils vont crever de faim ! Nous les seniors qui sommes sur la sortie avons intérêt à faire de très bonnes bouffes avant que la nourriture ne vienne brusquement à disparaître.
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Mer 27 Oct - 20:07
1086 -

By The Insider

"Donald Trump Jr. is selling shirts that say 'guns don't kill people, Alec Baldwin kills people' after Halyna Hutchins death
Sinéad Baker Oct 25, 2021, 2:10 PM


Donald Trump Jr. is selling shirts that say "guns don't kill people, Alec Baldwin kills people" after Baldwin fired a prop gun on a movie set and killed a cinematographer.


Baldwin fired the prop gun on the set of "Rust" last Thursday after reportedly being told it was not loaded. The cinematographer Halyna Hutchins died.


Trump Jr., the son of former President Donald Trump, is selling the shirts on his website for $27.99 in three colors: black, blue, and military green.


Baldwin, who portrayed the former president on "Saturday Night Live," has previously spoken out against the National Rifle Association and other gun rights activists. He has also been a vocal critic of Donald Trump.""

-----------------------
Nouvelles en langue anglaise - Page 44 T-shir10

How will react the teased French far-right TV-pundit to Donut's son fashion buzz ?
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 8 Nov - 20:39
1087 -

Le Président américain présent à la COP26 n'est pas en odeur de sainteté au nez et aux yeux de la Duchesse de Cornouailles Il a commis un royal faux-pas en larguant selon la rumeur une sonore caisse de plusieurs secondes alors qu'il s'entretenait avé l'épouse de Charly Belles Oreilles. La duchesse a été très choquée, ainsi que les médias de caniveaux qui ont eu vent de l'affaire.

"President Joe Biden allegedly farted in front of the Duchess of Cornwall at Cop26


By Celebretainment Nov 8, 2021 Updated 2 hrs ago 


President Joe Biden allegedly farted in front of the Duchess of Cornwall at Cop26


The Duchess of Cornwall “hasn’t stopped talking” about US President Joe Biden breaking wind in front of her at Cop26, according to a report.


Camilla - the wife of Britain's Prince Charles - is said to have described the president's fart as “long and impossible to ignore” and she was so stunned by 78-year-old Biden's flatulent faux pas at the UN Climate Change Conference that she has been chatting about it for days.


A source told The Mail on Sunday newspaper: “It was long and impossible to ignore. Camilla hasn’t stopped talking about it.”


Camilla, 74, encountered an allegedly gassy Biden at a reception last week at the Kelvingrove Art Gallery, which was also attended by her husband Prince Charles and her step-son and his wife, the Duke and Duchess of Sussex.




The allegation is not the first time that the 78-year-old head of state has faced a similar allegation but the videos shared by senior Republican politicians - such as Donald Trump - showed Biden making a toot-like noise while chatting to Tom Wolf, the governor of Pennsylvania.


Another video - titled "#Fartgate" - circulated on Twitter apparently showing the president passing wind but it was proved to be fake by online sleuths.


While at the reception, which was supposed to be hosted by the Queen - who under doctor’s orders did not travel to Scotland for the event - Biden was seen joshing around with Prince William


When it was his turn to speak at Cop26, Biden emphasised his reversal of President Donald Trump’s call to pull the US out of the 2015 Paris Agreement.


He said in his speech: “On my very first day in office, I took action to return the United States to the Paris Agreement. Since then, our administration has been hard at work unlocking clean energy breakthroughs to drive down the cost of technologies that will require us to do — to achieve net-zero emissions, and working with the private sector on the next generation of technologies that will power a clean economy of the future.”


In April, Biden committed to half the US's emissions and on last week passed a landmark $1.2 trillion infrastructure bill that he claims will make “historic and significant strides that take on the climate crisis"

-----------------------------------

Encore une COP qui ne sortira qu'un pet de lapin du chapeau. Farting Joe va probablement  succéder à Sleepy Joe. Bien qu'il ait conforté ce surnom trumpien à ce raout de faux-culs climatiques :

Younes Terre
Younes Terre
Messages : 4510
Date d'inscription : 07/04/2018

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 8 Nov - 22:28
Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Cop40_10
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Ven 26 Nov - 19:59
1089 -

Paru dans Politico un journal d'investigation dont le siège est à Arlington dans l'Etat de Virginie !

"France’s Zemmour sues gossip mag over pregnancy claim


The likely presidential candidate has been trying to appeal to the traditionalist vote ahead of April’s vote.


Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Eric_z10



BY PIERRE-PAUL BERMINGHAM AND JULES DARMANIN
November 26, 2021 5:43 pm


PARIS — French far-right pundit and presidential hopeful Eric Zemmour is suing French gossip magazine Closer over its Friday cover story alleging Sarah Knafo, his de facto campaign director, is pregnant with his child.


“Whatever happens, always and everywhere, I will strongly, fiercely defend the privacy of myself and people close to me,” Zemmour tweeted on Friday morning. “Yes to public life. No to voyeurism. Sorry for perverts.”


Olivier Pardo, Zemmour’s lawyer, announced his client was suing.
“I’m going to hit them in the pocket, because that’s where it hurts,” Pardo said on BFMTV. “I’m going to sue them for damages and I’m going to win because it’s an obvious infringement of privacy.”


In September, the French glossy magazine Paris Match published a photo of Zemmour bathing with and hugging Knafo. However, the two never officially confirmed they were in a relationship. Zemmour, who is married, is trying to appeal to the traditionalist Catholic electorate ahead of April’s vote.


Zemmour had similarly sued Paris Match for infringement to his private life.


Zemmour’s lawyers on Thursday reportedly tried and failed to prevent the issue of Closer from publishing the next day, according to weekly magazine Le Point, saying it was infringing on his and his advisor’s private life.


In 2014, the same gossip magazine revealed former President François Hollande’s relationship with actress Julie Gayet. 

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 French10

************************************
Sur la photo comme ils sont mignons tous les deux, surtout la dame. La jeune femme porte une alliance au majeur de la main droite.
D'après les sites de joaillerie : 

"Porter une bague au majeur.

La mythologie gréco-romaine voyait dans le majeur un lien à Saturne.
Aujourd’hui ce doigt représente donc l’humanité, la responsabilité et les lois de l’univers. Étant le doigt le plus long et se trouvant au milieu de la main, le majeur est le doigt le plus remarquable. Porter une bague à ce doigt est signe d’audace et de confiance en soi. "
Ce doigt peut également représenter une vie structurée.
Ou encore : "porter une bague à cet endroit devient une façon de faire de la provocation et donc, de se démarquer."
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Lun 29 Nov - 20:12
1090 -

La première démocratie au monde a également ses problèmes de criminalité. Un individu a forcé l'entrée d'une base militaire de recrutement du Corps des Marines et au lieu d'exhiber un stylo pour signer a brandi un couteau pour saigner. Les gardes l'ont ramené à la raison en lui mettant du plomb dans la tête. Cet incident va permettre à l'agent spécial Leroy Jethro Gibbes du NCIS de mener son enquête. Nous attendons la vidéo.

"

Person with knife fatally shot at entrance to California Marine Corps base, officials say
The incident is under investigation by the Naval Criminal Investigative Service.
Nov. 27, 2021, 4:43 AM CET / Updated Nov. 27, 2021, 5:06 AM CET
By Bill Feather and Dennis Romero


SAN DIEGO — Naval Criminal Investigative Service was investigating a fatal shooting Friday at an entrance to the Marine Corps Recruit Depot, officials said


A driver went up to an entrance to the base just before noon Friday and tried to drive onto the grounds but was ordered to stop, a Marine Corps spokesperson said.


"The individual exited their vehicle and approached with a knife and hostile intent," a depot spokesman, First Lt. Joshua Collins, said in a statement.


The person was shot by "base personnel" after several more warnings to halt, he said.


The alleged intruder, whose identity has not been released, was pronounced dead at the scene minutes later, Collins said.
"Out of respect for the ongoing investigative process, at this time we are not able to provide additional details," Julio Burgos of NCIS headquarters in Quantico, Virginia, said in a statement.


The facility's Gate 5 checkpoint was closed following the confrontation, and the vehicle, a late-model Jeep Grand Cherokee, remained at the scene, its doors open, and its license plates missing.


The base is adjacent to San Diego International Airport.""

----------------------------
Les Marines ont eu raison, il ne faut pas que les trublions aient portes ouvertes dans un centre de recrutement !
Younes Terre
Younes Terre
Messages : 4510
Date d'inscription : 07/04/2018

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Sam 11 Déc - 15:34
Éric Zemmour is no fascist – he’s the creature of the French establishment

Unlike Marine Le Pen, far-Right presidential candidate Zemmour has no link to France’s fascist tradition. His meteoric rise comes from the mainstream


[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
EddieCochran+
EddieCochran+
Messages : 7133
Date d'inscription : 15/10/2017

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Sam 11 Déc - 19:40
1092 -

J'ai suivi le lien proposé vers Open Democracy. En gros le fascisme à la sauce zemmourienne  est consubtanciel de l'ADN de la Grande Nation, mais il n'a rien à voir avé les fascismes institutionnels historiques. Il n'est qu'une conséquence de la sacralisation de l'universalisme républicain. La thèse évoquée est intéressante car les Francaouis n'ont pas l'habitude que la notion de république laïque à la française puisse être lue sous un autre angle que le modèle national imposé et sanctuarisé.

J'ai voulu connaître d'où Open Democracy parle, voici ce que dit sa charte :

"Our values, policies and protocols


At openDemocracy, we are…


Accountable
We always seek to act ethically and with integrity. We’re publicly transparent about our aims, funding and affiliations. If we make mistakes, we take responsibility and learn from them.


Independent
We are not beholden to any faction or vested interest. We encourage rebellious, creative, independent thinking.


Excellent
We always strive to do journalism that is accurate, evidence-based and compelling. We set ourselves high standards, and we continually ask if we are being ambitious enough.


Agile
We seek to be nimble and innovative in a fast-changing world.


Collaborative
We’re part of a global independent media ecosystem that we want to support and grow. Wherever possible, we prioritise collaboration over competition. We value working with and learning from others who share our goals.


Pluralist
We value diversity of perspective, culture and lived experience. We resist groupthink and we encourage debate. We are plural but not neutral: we call out injustice and oppression – but we listen to competing ideas about how to address them.


Intersectional
We are feminist, anti-racist, we challenge all forms of unjust power or discrimination. And we invest in leadership, training, mentoring and learning from underrepresented groups – because if we change the media, we change the debate.""
----------------------------------

C'est très louable et plus pertinent que Mediapart.
Younes Terre
Younes Terre
Messages : 4510
Date d'inscription : 07/04/2018

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Dim 11 Sep - 17:50
Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Glasse10
Contenu sponsorisé

Nouvelles en langue anglaise - Page 44 Empty Re: Nouvelles en langue anglaise

Revenir en haut
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum